Sunday, July 21, 2013

Коя книга да НЕ четете това лято



"Зелено и златно" на Силвия Чолева, не само лятото, а и по принцип. Това е първата книга за лятото, която неприятно ме изненада, защото имах големи очаквания.
Чувала съм за авторката, че е талантлива поетеса, но до този момент не се бях сблъсклава с творчеството й. 
"Зелено и златно" е една огромна заразна болка под формата на проза, която бавно пълзи и те хваща за гърлото, иска да те повлече със себе си на дъното на кладенеца, където е заседнала душата на лирическата героиня. Книгата е мемоар или дневник, не можах точно да разбера, тъй като се предадох още преди стотната страница. Не установих връзка автор-читател, а за мен това е изключително обидно. Авторката толкова усърдно се е устремила да разкаже в най-малка подробност за отнологията на болката в душата си, че е забравила да помисли с какво може да бъде интересна на читателите. От години съвременнна българска книга не ми е била толкова отегчителна. 
За щастие минах покрай тази антикварна книжарница и си купих няколко обещаващи заглавия, които търсех отдавна. 

2 comments:

  1. Prochela si celi 100 str! Zaintriguva me, no niama da ia kupia! A snimkata e strahotna, tova u vas li e? :)

    ReplyDelete
  2. :))) Това е една огромна антикварна книжарница, която има толкова много книги, че както се вижда не може да ги побере. Пак ще се върна там за снимки!

    ReplyDelete